Chcę schudnąć zdrowo

Chcę schudnąć zdrowo – Dzień drugi wyzwania

Mówisz sobie: chcę schudnąć zdrowo. Wiesz juz nawet ile, w jakim czasie. Ale wciąż nie wiesz jaki sposó odżywiania wybrać? Jest przecież tyle diet w internecie. Wersje paleo, wegańskie, posty warzywno-owocowe. Każdy chwali swój pomysł. Gubisz się w tym gąszczu informacji?

Racjonalne żywienie-plan na spełnienie

Jestem zwolenniczką racjonalnego żywienia. Żadnych skrajności. Wszystko z umiarem.  I ze zdrowym rozsądkiem. Ale co to właściwie znaczy?


Chcę schudnąć zdrowo

Ta piramida została opracowana przez Instytut Żywności i Żywienia (IŻŻ). Zwróć uwagę co znajduje się na jej podstawie. Tak! Akywność fizyczna. A zaraz po niej warzywa z owocami. Ouuuups! Wcale nie zboża!

Co to znaczy? Że to wcale nie chleba, bułek, płatków, makaronów i kasz powinno być najwięcej na naszym talerzu, a… warzyw. I teraz szybki rachunek sumienia… Widzisz coś do zmiany w swojej diecie?
Duża ilość warzyw jest kluczowa z wielu powodów. Ale ma ogromne znaczenie zwłaszcza, gdy chcesz schudnąć. Szczególnie gdy chcesz schudnąć zdrowo.

Chcę schudnąć zdrowo

Czy tak wygląda Twój talerz? Oczywiście część owocową możesz zmienić na warzywną np. podczas obiadu. W drugą stronę to jednak nie działa!

Codziennie mówisz sobie: chcę schudnąć zdrowo? Czas działać!
Zapraszam Cię do mojej poradni online,  a tymczasem przedstawiam kilka najważniejszych kroków, jeśli chodzi o wybór produktów:

Jedz regularnie

Pierwszy posiłek do godziny od wstania, ostatni 2-3h przed pójściem spać. Nie musisz jeść 5ciu posiłków, jeśli dzisiaj jadasz 2 lub 3. Staraj się utrzymać minimum 3 i w miarę równe odsępy między nimi. Jeśli jest Ci ciężko, spróbuj ustawić przypomnienia w telefonie.

Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej

Tak, jak pisałam wyżej. Powinny one być podstawą naszej diety! Jesteś głodny? Chrup warzywa (niskokaloryczne). Są to pokarmy o niskiej gęstości energetycznej i wysokiej gęstości odżywczej- same plusy! Uwaga: nie uznajemy ziemniaków jako warzywa

Spożywaj produkty zbożowe pełnoziarniste

Pełnoziarniste, a nie wieloziarniste. Różnica jest prosta. Produkt pełnoziarnisty nie jest pozbawiony łuski otaczającej ziarno (zawierającej najwięcej witamin i błonnika). Produkt wieloziarnisty może być z ziaren oczyszczonych, ale róznego rodzaju.

Spożywaj co najmniej 2 szklanki mleka dziennie

To oczywiście dotyczy osób zdrowych, bez nietolerancji. I nie ogranicza się jedynie do mleka, a również jego przetworów. Zwłaszcza fermentowanych! (Jogurt, kefir).  Przy diecie redukcyjnej rezygnujemy z serów tłustych.

Ograniczaj spożycie mięsa

Zwłaszcza czerwonego. Wybieraj produkty mięsne chude, z dobrego źródła albo zastąp mięso roślinami strączkowymi i jajami.

Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych na rzecz roślinnych.

Unikaj dużej ilości masła, smalcu, ale nie jedz też margaryny! Ja używam mieszanki olejów roślinnych, którą kupuję tutaj: >>klik<<

Unikaj spożycia cukru i słodyczy

No niestety, o tym jak uzależnia nas cukier przeczytasz >>tutaj<< A poza tym są to dodatkowe kalorie i dużo dziwnych dodatków, które nie są nam potrzebne!

Używaj ziół zamist soli

Duża ilość soli będzie potęgować nasz apetyt, a poza tym może uszkadzać pracę wielu narządów.

Pamiętaj o piciu wody.

Mówi się o 2 litrach, jest to wartość uśredniona. Jeśli masz problem z piciem wody, zaczynaj dzień od wypicia jednej szklanki i tak go kończ. Pamiętaj też, żeby przelewać wodę do szklanego dzbanka, bo plastik nam szkodzi!

Nie spożywaj alkoholu

A na pewno nie za często. Wiadomo, że czasem trafi się jakaś okazja. Alkohol jednak, zwłaszcza gdy chcesz schudnąć zdrowo niestety nie będzie naszym sprzymierzeńcem. Po pierwsze są to kalorie w płynie, a po drugie wyłącza nasze hamulce i ciężej jest nam się oprzeć niezdrowym przekąskom, które leżą na stole.


Zobacz czy od alkoholu się tyje


Chcę schudnąć zdrowo!

Stosuj się do powyższysz punktów, dotyczących sposobu odżywiania się. Ustal swój cel i przygotuj się na przeszkody (zobacz jak to zrobić) i poznaj te kilka trików, które ułatwią Ci odchudzanie! (3 dzień wyzwania)

Odbierz darmowe materiały takie jak lista niskokalorycznych przekąsek, produktów z niskim indeksem glikemicznym i lista utrudniaczy, które warto wyeliminować oraz powtórki  live’ów

 POBIERAM MATERIAŁY