czy możesz sobiepozwolić na grilla gdy chcesz się zdrowo odżywiać

Czy możesz sobie pozwolić na grilla, jeśli chcesz się zdrowo odżywiać?

Sezon grillowy uważam za otwarty! Większość z Was pewnie grilluje lub myśli o tym. Są tu jakieś osoby, które są na redukcji? Trzymają dietę i łapią się za głowę, czując zapach grilla z prawie każdego ogródka? Przybywam z ratunkiem!

Czy możesz sobie pozwolić na grilla, jeśli chcesz się zdrowo odżywiać?

Kto mnie zna, wie. Wszystko jest dla ludzi i takie jest moje zdanie. Zdrowe odżywianie na codzień jest mega ważne, ale można czasem sobie pozwolić na jakieś odstępstwa. Można, a nawet trzeba! Żeby nie zwariować. Healthy lifestyle to nie ma być wyrzeczenie, ważne by zachować zdrowy rozsądek.

Dlatego zachęcam Was wszystkich do zrobienia sobie małego odstępstwa. Nie przejmujmy się dziś wielopierścieniowymi węlowodorami aromatycznymi ani żadnymi innymi związkami, o ktorych tak wiele złego słyszeliśmy. Możecie nawet wypić piwo, a co! I tak, mówi to dietetyk.


Jesteś na diecie redukcyjnej?
Sprawdź czy od alkoholu się tyje lub czy dotyczy cię problem otyłości 


Dla osób, które są na diecie redukcyjnej albo po prostu liczą kalorie, wstawiam małą ściągę. Zobaczcie jak grill wygląda pod lupą.

Zestaw I

Kiełbasa grillowana z ketchupem (2 łyżki), dwie małe kromki chleba żytniego z masłem (moze być czosnkowe), sałatka z sałaty masłowej, pomidorkami koktajlowymi, skropiona oliwą (łyżeczka). Do tego piwo smakowe (500 ml)
Całość 753 kcal

Dużo? Całość stanowi porcję obiadową np. dla kobiety o masie ciała 60 kg z umiarkowaną aktywnością fizyczną.

Zestaw II

Szaszłyki z piersi z kurczaka (100g), z papryką, cebulą i cukinią, sos czosnkowy na bazie jogurtu naturalnego (50 g), do tego dwie małe kromki chleba żytniego (70 g) cienko posmarowane masłem oraz piwo smakowe (lub zwykłe)
Całość 669 kcal

Zestaw III

Karczek z grilla, dwie kromki chleba żytniego z masłem, sałatka z pomidorkami koktajlowymi, szaszłyki z piersi z kurczaka (100 g), z papryką, cebulą i cukinią oraz sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego (50 g), dwa piwa.
Całość 1220 kcal

Jest to porcja obiadowa dla mężczyzny aktywnego fizycznie o masie ciała 80 kg.

Garść orzeszków ziemnych (30 g)

180 kcal

Wiesz już czy możesz sobie pozwolić na griila, jeśli chcesz się zdrowo odżywiać. Jak widzisz nie ma źle, można się najeść i nie przesadzić z ilością kalorii. Jeśli jednak jesteś na diecie redukcyjnej pamiętaj, żeby nie dopychać się orzeszkami, czy chlebem. Możesz zrobić sobie warzywne szaszłyki czy np. grillowane pieczarki. Są to pokarmy niskokaloryczne, dzięki którym nie będziesz mieć wrażenia, że siedzisz przy pustym talerzu. Miłego majówkowania!