najlepszy sposób na rabarbar

Najlepszy sposób na rabarbar – deser, który Cię zachwyci

Co przychodzi Ci do głowy, gdy myślisz rabarbar? Ciasto? Koktajl? To już takie oklepane… 😉 Poznaj najlepszy sposób na rabarbar! A dokładnie pomysł na deser, który Cię zachwyci!

Wykonanie tego deseru jest bardzo proste. Jedyne umiejętności, które musisz mieć to obsługa blendera, no i zdolność do wytrzymania i nie zjedzenia go od razu po tym jak deser bedzie zrobiony, ale wciąż nieostudzony 😀 Aby zrobić ten deser, który Cię zachwyci wystarczy, że kupisz rabarbar, bo resztę składników prawdopodobnie już masz w domu!

Potrzebujesz:

– mąka ziemniaczana (skrobia) 10 g
– rabarbar 500 g
– ksylitol 50 g (jesli nie masz, to użyj cukru pudru)
– opcjonalnie wanilia, liście mięty
– jogurt naturalny (u mnie grecki) 200g
– miód naturalny (2 łyżeczki)
– orzechy laskowe 30 g
– płatki migdałów 20 g

Jak myślisz co dobrego wykombinujemy z tych składników? Będzie to… Mus! Mus rabarbarowy, czyli najlepszy sposób na rabarbar!

Przedstawiam Ci przepis krok po kroku:

  1. Wodę (60 g) wymieszaj ze skrobią (10 g) i odstaw
  2. Umyj i pokrój rabarbar na kilkucentymetrowe kawałki. Następnie zmiel go w blenderze (ja użyłam Thermomixa)
  3. Do rabarbaru dodaj wody (około 30- 50 g), ksylitol, możesz też dodać wanilię (lub ekstrakt wanilii) i miętę
  4. Całość duś przez około 8 minut, a następnie zmiksuj na gładką masę
  5. Dodaj wodę ze skrobią i gotuj jeszcze kilka minut
  6. Całość zdejmij z palnika i ostudź
  7. Jogurt naturalny wymieszaj z miodem
  8. Na patelni bez tłuszczu podpraż orzechy, a następnie płatki migdałów
  9. Do szklanek (przynajmniej 4) nałóż kolejno: masę jogurtową, mus rabarbarowy, masę jogurtową i podprażone orzechy i płatki
  10. Włóż do lodówki na minimum 10 minut. No serio, nie zjedz go od razu!

Ten mus, to pyszne rozwiązanie dla wszystkich miłośników zdrowych słodkości. Musisz tylko uważać, jeśli masz problem z nerkami, ponieważ rabarbar zawiera dużo szczawianów, które nie są groźne w umiarkowych ilościach, ale w nadmiarze już owszem! Ograniczają też wchłanianie żelaza niehemowego (tego z roślin), wapnia i magnezu, więc jeśli borykasz się z anemią miej to na uwadze! Pamiętaj jednak, że zdrowa, zróżnicowana i zbilansowana dieta nie narazi Cię na niedobory, więc nie musisz się bać rabarbatu. Zwłaszcza, że pewnie nie jadasz go codziennie 😉

A czy da się jeść słodycze i chudnąć? Tak!!!

Tego właśnie uczę na moim kursie online, który wciąż kupić w moim sklepie!

schudnij na lata

Jak mus, to mus. Moim zdaniem to właśnie najlepszy sposób na rabarbar.

1 porcja tego deseru to:

  • 220 kcal
  • 5,1 g białka
  • 12,6 g tłuszczu
  • 28,6 g węglowodanów, w tym 5,07 g błonnika

Smacznego! Jeśli zrobisz mus i wrzucisz zdjęcie na Instagram oznacz mnie @posilsiezdrowiem.pl żebym mogła Cię odwiedzić! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *