Jak wykorzystać czas kwarantanny, aby nauczyć się zdrowego stylu życia?

Można siedzieć w domu, zalegnąć na kanapie, jeść chipsy i zamienić się w ziemniaka. Można też zrobić coś dla siebie, swojego zdrowia i celów, które odkładasz na później. Zobacz jak wykorzystać czas kwarantanny, aby nauczyć się zdrowego stylu życia!

  1. Masz czas na eksperymenty!

Szukaj nowych pomysłów. Obserwujesz różne blogi, jesteś w wielu grupach, masz zapisane pełno przepisów które „kiedyś przetestujesz”. Teraz właśnie jest ten czas! Umów się ze sobą na jedną nową rzez dziennie. Albo może dwie! Wszystko zależy od Ciebie. Ale przestań w końcu odwlekać tę decyzję. Kiedy jak nie teraz?

Czy testowałeś już chipsy z jarmużu? Czy robiłeś pudding z tapioki? Czy próbowałeś upiec chleb? Dołącz o grupy Posil się Zdrowiem – Wsparcie w zdrowym stylu życia, gdzie znajdziesz kulinarne inspiracje!


Zobacz wpis w formie filmu


  1. „Zdrowe zapasy”

Wiele osób rzuciło się na półki sklepowe. Czy pomyślałeś o tym, żeby wybierać w sklepie produkty zdrowsze? Makaron pełnoziarnisty może tak samo leżeć w Twojej szafce jak i zwykły, pszenny. A zawiera więcej błonnika, witamin i ma niższy indeks glikemiczny. Pamiętaj o tym, że wirus to nie jest jedyne zagrożenie dzisiejszego świata, najgłośniejsze to na pewno. Ale nadwaga, otyłość, choroby serca, czy cukrzyca dalej istnieją. I dalej zależą od tego, co wkładasz na swój talerz!

Jak wykorzystać czas kwarantanny, aby nauczyć się zdrowego stylu życia?

Możesz zrobić zdrowe zapasy w swoim domu. Przygotować domowe mieszanki przypraw, sosy do sałatek, pasty kanapkowe. Znasz takie przepisy? Czy chcesz abym przygotowała takie zestawienie?

Warto też wykorzystać zamrażarkę! Możesz zrobić domową pizzę (ostatnio wrzuciłam przepis, znajdziesz go tutaj) i zamrozić na dni kiedy będzie Ci się chciało zjeść coś „Fast foodowego”. Domowa pizza będzie dużo lepszą alternatywą niż zamawiana. A wiadomo, że czasem nie chce się jej robić, czasem po prostu chce się ją zjeść.

  1. Krok po kroku

Warto skupić się najpierw na jednej rzeczy, ewentualnie na dwóch. Jeśli do tej pory Twój styl życia był daleki od zdrowego nie rób ogromnej rewolucji, bo prawdopodobnie niewiele z niej będzie. Skup się najpierw na produktach pełnoziarnistych i na większej ilości warzyw w diecie. Potestuj nowe przepisy, które Ci na to pozwolą. Nie stój cały dzień w kuchni jeśli do tej pory głównie zamawiałeś jedzenie. Nie spodoba Ci się to i ta przygoda bardzo szybko się skończy. A szkoda…

  1. Zarażaj domowników

Oczywiście zarażaj zdrowym stylem życia ; ) Gotujcie razem! Pieczcie domowe ciastka, krójcie warzywa, bawcie się! Może to będzie rozrywka jakiej wam brakuje, kiedy seriale staną się już zbyt nudne.

  1. Skieruj uwagę tam, gdzie trzeba

Mamy teraz szansę przewartościować swoje życie. Jeśli do tej pory nie doceniałeś natury, teraz kiedy nie możesz wyjść z domu doceniasz jej piękno.  Jeśli nie miałeś czasu dla siebie, nie dbałeś o swoje zdrowie, bo były inne ważniejsze rzeczy, świat dał ci dzisiaj szansę. Możesz ją wykorzystać.

Zacznij zwracać uwagę na to co jesz. Zauważ, że paczka chipsów znika z miski bardzo szybko. Zauważ, że kolejny cukierek to tylko odruch. Czy on naprawdę poprawia Ci humor? Czy trwa to dłużej niż 10 sekund? Czy to jest skuteczne? Możesz teraz nawiązać kontakt ze sobą i zastanowić się co jest dla ciebie ważne. A jeśli już to wiesz, możesz zacząc zadawać sobie pytania. Czy to co robisz, przybliża cię do tego, co jest dla Ciebie ważne?

Jeśli zdecydujesz się rozpracować te pytania, poznaćodpowiedzi i nauczyć się zadawać je sobie wtedy, keidy najbardziej tego potrzebujesz zapraszam Cię do współpracy. Już teraz możesz coś zrobić, aby schudnąć nie do lata, a na lata!


Chcę schudnąć na lata! Więcej informacji


schudnij na lata

  1. Stwórz rutynę

To wszystko, co teraz dodasz, zmienisz warto jakoś uporządkować. Wyrobić sobie nawyki, które zostaną z Tobą nawet gdy wszystko wróci do normy, gdy wrócisz do pracy i znów będziesz zabiegany. Dobrym sposobem jest planowanie lub ustawienie sobie „kotwicy”. Być może niedzielna popołudniowa kawa będzie sprzyjać wzięciu notesu czy telefonu do ręki, aby zaplanować posiłki na cały tydzień? Popołudniowy spadek energii może być dobrą kotwicą dla chwycenia skakanki i poskakania przez 5 minut?

  1. Podkręć tempo

Kiedy uda Ci się wprowadzić jakieś zmiany możesz zastanowić się nad włączeniem drugiego biegu! Teraz jest czas inny niż zwykle. Możesz go wykorzystać aby przyspieszyć efekty. Jeśli do tej pory miałeś czas na 1 trening w tygodniu teraz możesz zrobić aż 3! Dzięki temu możesz szybciej zrzucić zbędny nadbagaż, a później wrócić do rutyny, którą teraz sobie zplanujesz.